Cache is the shit!

Har i dagarna börjar experimentera med egna cache funktioner, tidigare har jag överlåtit all cache till andra insticksmoduler i koden så som Smarty och MySQL inbyggda SQL_CACHE men nu tänkte jag att det är dax att börja titta på om det finns mer att göra.

Endast efter ett par dagar så måste jag säga att cachening gör mer underverk än vad man tror, och j, jag är minst lika begeistrad som jag låter =)

Genom små metoder har jag lyckats banta ner stora laddningstider på olika siter från 3 – 4 sekunder till 0,5 sekunder. Detta kan låta som ett ilandsproblem för den icke insatta, men problemet med långa laddningstider blir rätt uppenbara så fort man surfar på en långsam sida.

Jag känner helt klart att detta kommer att bli en fortsatt vecka i cachenings tecken! Håll i hatten för nu trimmar vi webben!

Kommentera

